WSPÓŁPRACA - DODATEK, A MOŻE CEL?

12/08/2016

Od jakiegoś czasu te pytanie krąży wokół blogosfery. Temat współprac. Z pewnością każdy z nas wie o co mniej więcej chodzi. Jeśli nie wiecie to pozwólcie, że Wam to wytłumaczę.
Jak wiadomo, bloggerzy dzielą się na trzy części.



Jedna część to ta, która pisze z pasji i współpraca dla nich to takie podziękowanie za ich wysiłek. Druga to taka, która nie podejmie się żadnej współpracy, a trzecia to taka, która zakłada bloga tylko i wyłącznie dla darmowych ubrań. W jakiej części jestem ja? Otóż w pierwszej. Nie uznaję współprac jako sprzedawanie się czy coś w tym rodzaju, tylko właśnie za takie podziękowanie, za te starania, które włożyłam w mojego bloga. Nawet, gdyby ktoś chciał mi wmówić, że robię to wszystko tylko i wyłącznie dla współprac to nie zgodziłabym się  tym, a to dlatego, że założyłam bloga nie wiedząc co to takiego współpraca, dowiedziałam się o tym dopiero w trakcie blogowania. Który typ moim zdaniem jest najgorszy? Zdecydowanie ta trzecia część. Tutaj ewidentnie widać, że współpraca jest celem, a nie dodatkiem. Czyli nie chodzi im o szczere obserwacje, szczere komentarze, oraz o szczere opinie. Robią wszystko bo chcą mieć te darmowe ubrania, a czy to ma sens? Oczywiście, że nie. Osoby siedzące dłużej w blogosferze potrafią rozróżnić bloggera, który piszę bloga z pasją, a który po to aby osiągnąć swój cel, czyli współpracę.

8 komentarzy

  1. Zgadzam sie z tym co napisałaś. Trzecia część jest zdecydiwanie najgorsza. Ja blogi, którym zależy tylko na wspolpracach i tym by dostać coś za darmo omijam szerokim łukiem.
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam:
    http://pasjealifasion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja osobiście nie współpracuje z żadną firmą ale myślę, że może i z czasem się tego podejmę ponieważ nic na siłę i nie chce wyglądać jak ta wyżej opisana 3 część!
    -Mój blog-

    OdpowiedzUsuń
  3. Również zauważam sporą częśc blogerów robiącą wszystko dla współprac, ale widać, że ty robisz to zpasją :)
    photos-by-mef.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja miałam podobną sytuację, bo zakładając bloga nie słyszałam o współpracach. Dopiero z czasem, gdy mój blog osiągnął już jakiś poziom. Kiedy byłam pewna tego, co na nim umieszczam, to rozwinęłam się na tyle, aby moja praca została doceniona. Właśnie w tym momencie dostałam propozycję współpracy. Aktualnie traktuje bloga bardziej poważniej, już nie tylko jako ciekawe zajęcie po szkole, ale również jako pracę, która oczywiście daje mi ogromną przyjemność. :)

    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  5. Temat współpracy nie jest mi obcy. Uważam, że walenie chamskich reklam i tworzenie czegoś tylko i wyłącznie dla zysku jest obrzydliwe. Jak sama napisałaś, bloggerzy dzielą się na trzy części, również jestem w tej pierwszej. Czasem podejmuję się współpracy jednak tylko jeśli pasuje mi to do ogólnego wyglądu mojego bloga. Nie zależy mi na darmowych rzeczach ani nie chcę wciskać czytelnikom kitu. Gdy tworzę reklamę, staram się by była ona w dobrym guście i ze smakiem.


    http://shizuko-ai.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja tylko toleruję współpracę jako taką nagrodę za cięzką pracę. Blog tylko dla ubrań czy innej typu współpracy jest bezsensowny.


    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. W tym temacie najciekawsze jest to, że nawet jeśli widać to, ze blog istnieje dla współprac często blogerzy nie zadają sobie z tego sprawy. Fakt faktem, u mnie współprace ostatnio odgrywają dużą role, mimo wszystko pisze bo lubie to robić, przede wszystkim publikuje fotografia, która jest dla mnie ważniejsza niż jakieś ciuchy
    Pozdrawiam,Madda
    blog ->klik

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy komentarz, który jest dla mnie motywacją.
Jeśli zaobserwujesz napisz, a postaram się zrewanżować.
Każdy zostawiony adres bloga staram się odwiedzać.
Weryfikacja obrazkowa wyłączona.

© Emilia Matyska. Design by FCD.