SZCZEROŚĆ

Jest raczej jedną z tych cech, którą najbardziej cenimy u drugiej osoby. Właśnie wtedy wiemy, że możemy na niej polegać i prosić o rady na...

Jest raczej jedną z tych cech, którą najbardziej cenimy u drugiej osoby. Właśnie wtedy wiemy, że możemy na niej polegać i prosić o rady na konkretny temat. Usłyszymy wtedy prawdziwą odpowiedź, nawet taką, która nam się nie podoba, ale mimo wszystko ją doceniamy, bo jest szczera, a nie sztuczna. Bez szczerości nie ma zaufania. Jest fundamentem każdej najlepszej przyjaźni, każdego związku, jest kluczem do budowania relacji między drugą osobą. Raczej nikt nie chce nawiązywać głębszych relacji z osobami, które są fałszywe. Chcemy tylko szczere osoby. Jednak szczerość nie zawsze jest łatwa, czasami dlatego, że nie chcemy nikogo urazić. W naszych czasach szczerość jest mylona z chamstwem oraz bezczelnością. Jedna osoba przyjmie szczerze wyznanie jako uzasadnioną krytykę, oraz nawet za to podziękuję, a druga znów za to samo może się obrazić. Dlatego też musimy uważać jakich słów używamy. Musimy używać ich z rozsądkiem, tak aby nikomu nie było przykro.  Są osoby, które perfidnie oceniają wszystko i wszystkich w chamski i wredny sposób, a gdy zwróci się im uwagę dostajemy odpowiedź, że są po prostu szczerzy, szczerzy to bólu, ale szczerość nie polega na tym co oni/one przedstawiają. To co przedstawiają to chamstwo, którego raczej nikt nie lubi. Zasadniczą różnicą pomiędzy szczerością, a chamstwem jest to, że szczerość bierze się z chęci pomocy komuś, a chamstwo z czystej złośliwości. Owszem, szczerość również potrafi zaboleć, ale boli w mniejszym stopniu niż kłamstwo. Dzięki szczerości wiemy gdzie stoimy, na czym stoimy i co mamy w sobie poprawić. To nie prawda, że szczerość jest jedyną dobrą cechą za którą większość osób może Cię znienawidzić. Znienawidzę Cię za pomylność tych dwóch cech, chamstwa i szczerości.

You Might Also Like

24 komentarze

  1. niestety ludzie nie potrafią rozróżniać szczerości od chamstwa, uważają że jak ktoś wypowie się na dany temat szczerze, to że jest chamski. I gdzie tu sens? wniosek jest taki, że każdemu ma sie wszystko podobać, nikt nie może niczego negować, wypowiedzieć swoją opinie bo wyjdzie na chama, nonsens.
    naszczeście są jeszcze i tacy, którzy to rozróżniają. trzeba uświadamiać ludziom o ważnym aspekcie jakim jest szczerość wobec ludzi, to tylko pewna pomoc, a nie dołowanie.
    mega zdjęcia!!
    pozdrowionka
    Mój BLOG

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mądry post z przyjemnością go czytałam. Zgadzam się z tobą w 100% :) Świetne zdjęcia czekam na kolejny post.
    Zapraszam serdecznie do mnie nowy post
    staram się o współpracę z pewną firmą z branży modowej, byłabym niezmiernie wdzięczna jeśli poklikałabyś w linki do ubrań w moim najnowszym poście i skomentowała pod nim jeśli to zrobiłaś. Umożliwi mi to współpracę z nimi. Z góry pięknie dziękuję :*
    http://nicole-500.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyrażam zasadę, że szczerość zawsze powinna być połączona z kulturą osobistą. Głównie w Internecie widziałam sytuację, kiedy ktoś kogoś obrażał i nazywał to "szczerością". Okej, fajnie jest mówić, co się myśli, ale jeszcze lepiej byłoby myśleć nad tym, co się mówi.
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  4. Szczerośc jest bardzo wazna. Mało osób niestety tak się zachowuje :/
    Ładne zdjecia


    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, tak to prawda mało, niestety taki wiek...

      Usuń
  5. Bardzo ładna bluza. Niestety tak jak wspomniałaś, szczerość często jest mylona z chamstwem. Ktoś wymaga od nas mówienia prawdy, a gdy wyrazimy swoją szczerą opinię zarzucane jest nam, że jesteśmy niemili. Oczywiście budowanie jakichkolwiek relacji na kłamstwie nie ma najmniejszego sensu. Szczerość jest ważna w rodzinie, związku czy innych relacjach międzyludzkich. Czasem nagięcie rzeczywistości nie jest aż takie złe, chodzi o niektóre sytuacje, nie oszukujmy się, każdy z nas czasem coś podkoloruje.

    http://shizuko-ai.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. szczerość ma ogromną wartość i jest bardzo doceniona i z tym trzeba się liczyć :) świetnie to napisałaś!
    bardzo ładne zdjęcia :)

    http://by-aleksandraa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Nienawidzę chamstwa, a spotykam sie z nim na co dzień... :/
    Mogłabyś kliknąć w linki w poście TUTAJ ? Dzięki <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja niestety również, no ale nic z tym nie możemy zrobić :\

      Usuń
  8. Masz rację!Według mnie to też jest jedna z ważniejszych cech!

    SUNSHINE-WIKA.BLOGSPOT.COM [KLIK]

    OdpowiedzUsuń
  9. Osobiście jestem szczerą osobą, co powoduje częste kłótnie, bo własnie osoby nie odróżniają szczerości od chamstwa. A niestety jak coś mi nie odpowiada, to nie potrafię być fałszywie miła :)

    Mój blog-klik!
    Mój kanał, który staram się rozkręcić, więc zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, że jesteś szczera, może kiedyś zrozumieją, że nie mówisz tego po to aby ich obrazić;)

      Usuń
  10. Każdy kłamie, ale niektórzy to przechodzą sami siebie.. :)

    obs.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja nie zawsze mogę być szczera, właśnie przez to, że niektórzy moi znajomi nie odróżniają szczerości od chamstwa i biorą moją opinie jako obrazę co powoduje kłótnie, których ja nie lubię i wole ich unikać ;)

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie! UNREALIZABLE

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No fakt, czasami ciężko być szczerym, jednak w przyszłości do docenią, a raczej taką mam nadzieję:)

      Usuń
  12. Szczerość sobie bardzo cenię:)
    Obserwuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo!
      Ja również cenię sobie szczerość :)

      Usuń

Dziękuje za każdy komentarz, który jest dla mnie motywacją.
Jeśli zaobserwujesz napisz, a postaram się zrewanżować.
Każdy zostawiony adres bloga staram się odwiedzać.
Weryfikacja obrazkowa wyłączona.

SHE IN

SheIn -Your Online Fashion Vintage Dress

ROMWE

Romwe Maxi dress

Flickr Images

Obserwatorzy