TECHNIK HOTELARSTWA!

Hi, przez całe wakacje praktycznie nic nie wspominałam o tym do jakiej szkoły się wybieram. Dlatego też dziś nadszedł czas na posta, w któ...

Hi, przez całe wakacje praktycznie nic nie wspominałam o tym do jakiej szkoły się wybieram. Dlatego też dziś nadszedł czas na posta, w którym Wam coś opowiem o moim wyborze i dlaczego też akurat ta szkoła oraz czemu ten kierunek.

Trzecia klasa gimnazjum, ponoć nie sprawia żadnych problemów, no właśnie, podobno. Trzecia klasa równa się z wielkimi wyborami. Z wyborami z których możemy być zadowoleni w dalszej przyszłości lub też nie. Jak wiadomo, pod koniec gimnazjum każdy z nas musi już wiedzieć co chciałby robić w przyszłości. Trochę to nie ma sensu, no bo wszystko może nam się odmienić lub po prostu nie będziemy mieli zielonego pojęcia co wybrać. Ja wiadomo to jest decyzja, która ma znaczenie na naszą przyszłość, oczywiście można ją zmienić, ale większość nie ma później szansy...
Wybierając szkołą, nie wahałam się ani razu. Miałam do wybrania trzy szkoły ponadgimnazjalne: liceum, technikum oraz zawodówkę. Ja wybrałam technikum. Jak dla mnie to najbardziej przyszłościowa szkoła, ponieważ od razu mam maturę, oraz zawód. Od razu po czterech latach szkoły mogę wybrać się na studia, ale też nie muszę, ponieważ do pracy mnie przyjmą. Liceum nie wchodziło w grę, ponieważ aby mieć jakąkolwiek pracę musiałabym iść na studia. Nie oszukujmy się ale większość licealistów nie idących później na studiach skończyło na zmywaku. Nie piszę tutaj o wszystkich przypadkach, ale wiecie co miałam na myśli.

Po wybraniu szkoły czas wybrać też i kierunek. Na jaki ja poszłam? Otóż ja wybrałam się na technik hotelarstwa. Czy żałuję? Cóż za bardzo rozpisać się tutaj nie mogę, ponieważ musiałabym skończyć chociaż pierwszą klasę, aby tutaj coś napisać, ale po dwóch miesiącach chodzenia do szkoły raczej wiem już mniej więcej czy żałuję wyboru czy też nie. Zacznę możne od tego czy żałuję, a więc nie. Nie żałuje mojego wyboru. Nauczyciel, który uczy mnie zawodowych wie jak nauczyć oraz jak dojść do tego aby każdy zrozumiał. Ale tak na prawdę tutaj już nie chodzi o to jak uczy mimo iż to również jest ważne, ale ważniejsze jest to, że to jest kierunek, który wybrałam swoją głową i kocham się uczyć. Serio. Ja na prawdę kocham uczyć się z zawodowych, sprawia mi to przyjemność. Mimo iż czasami z tą nauką jest ciężko ( bo jak wiadomo nigdy nie jest łatwa, nikt nawet nam nie powiedział, że jest łatwa. No chyba, że nauczyciele, ale oni się nie licza ) to nigdy jeszcze siebie nie zawiodłam.

A Wy? Na jakim kierunku jesteście w technikum/liceum lub zawodówce, albo na jaki kierunek masz zamiar się wybrać?

You Might Also Like

51 komentarze

  1. Ja jestem w drugiej klasie technikum na kierunku technik organizacji reklamy. Bardzo jestem zadowolona z tego wyboru ponieważ świetnie czuję się na zajęciach zawodowych, czuję, że to jest to :) Nie przejmuj się jeśli w trakcie pierwszej klasy będziesz miała jakieś załamki odnośnie kierunku, też rok temu tak miałam! A teraz jestem przeszczęśliwa, że nie zrezygnowałam, bo doszły nowe przedmioty, które bardzo mnie interesują i odkrywam powoli, czym naprawdę chciałabym się zajmować w przyszłości :)

    Zapraszam do mnie, odpowiadam na każdą obserwację!
    http://sysiadelrey.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten kierunek też jest bardzo ciekawy, gdyby był w moim mieście miałabym trudny wybór, hah. Dziękuję za radę! :)

      Usuń
  2. Jakbym miała jeszcze raz wybierać, wybrałabym zdecydowanie technikum ! Byłam w liceum na profilu biologiczno-społecznym, czyli w sumie ni to medycynna ni prawo haha, czego strasznie żałuję. Teraz studiuję komunikację wizerunkową, co w ogóle nie jest powiązane z moim kierunkiem w liceum. A technikum to najlepsze rozwiązanie :)

    Mój blog- KLILK
    Mój kanał, który właśnie zaczęłam rozkręcać. Zapraszam ! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uczymy się na błędach, ale mam nadzieję, że kierunek studiów Cię zadowala i go nie żałujesz:)

      Usuń
  3. Ja jestem juz trzeci rok w technikum na ekonomiscie i nie jest zle. Kierunek okazal sie byc moze troche malo interesujacy ale na pewno zyskalam duza wiedze o gospodarce, praktycznie tym co dzieje sie wokol nas. No i bylam tez na praktykach czyli praktyczna wiedze tez mam. Ogolnie technikum to fajna sprawa bo juz od 16 roku zycia mozna uczyc sie tych potrzebnych w zyciu rzeczy. Tylko najbardziej smuci mnie to przeswiadczenie ze do liceum ida ci lepsi a do technikum gorsi.

    magdawiglusz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest na prawdę smutne, że większość tak sądzi, ale moim zdaniem jest całkiem odwrotnie

      Usuń
  4. Ja jestem w 3 gimnazjum i chce iść do liceum, ale jestem pewna z tym wyborem tak na 80% :)

    londonkidx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Technikum to dobra szkoła :) Ja w tym roku skończyłam technikum mechaniczne i jakbym miała wybierać jeszcze raz to wybrałabym to samo :)
    Mój blog - Klik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podziwiam, że byłaś w technikum mechanicznym, ja nie dałabym rady

      Usuń
  6. Uwielbiam tego typu blogi! Miłego weekendu :)
    Zaobserwowałam :)

    Promuję blogi!
    Spośród osób, które skomentowały mój post, wylosuję 10 i wypromuję w nowym poście :)

    http://www.sandrakopko.com/2016/10/marbling.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Hotelarstwo wydaje mi się być bardzo ciekawym kierunkiem. Ja jestem na drugim już roku liceum. Wybrałam sobie chyba najcięższy z możliwych kierunków, a mianowicie biol-chem.
    Zapraszam do mnie i zachęcam do wspólnej obserwacji
    http://amateurphotographywithart.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moi znajomi z gimnazjalnej klasy poszli na biol-chem i sama przyznam, że kiedyś chciałam tam iść, ponieważ chciałam zostać rehabilitantką jednak ja + r.chemia + r. matematyka nie byłoby dobrym równaniem :)

      Usuń
  8. Ja jestem w liceum i nie zmieniłabym mojego wyboru- ale to dlatego, że mam ściśle określoną ścieżkę mojej przyszłości i wybrany konkretny kierunek studiów. Technikum to fajna opcja, bo tak jak wspomniałaś, po skończeniu tej szkoły ma się fach w ręku :)
    Pozdrawiam :*
    http://natforart.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie życzę Ci powodzenia abyś dostała się na ten kierunek studiów

      Usuń
  9. Ja jestem na matematyczno-inormatycznym kierunku w liceum. Mam dużo znajomych na tym profilu co Ty :)


    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nawet nie śmiałabym myśleć o tym kierunku, a to dlatego, że ja z matematyki to lewa noga :)

      Usuń
  10. Ja jestem w liceum na biol-chem-mat :D

    Zapraszam! Jeśli ci się spodoba zaobserwuj, będzie mi bardzo miło :)
    Gabrielle->Klik!

    OdpowiedzUsuń
  11. Równiej w tym roku muszę podjąć taką samą decyzję ale chyba pójdę do liceum. Technikum też jest bardzo dobre i rzeczywiście masz już pracę ale chyba wybiorę liceum. Bardzo przydatny post! Dzięki :)

    Zapraszam do mnie
    https://happily-pink.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja właśnie jestem w 3 gimnazjum, niestety nie mam konkretnego planu co do zawodu w przyszłości, ale napewno wybieram się do liceum:)

    Zapraszam: klik<3

    OdpowiedzUsuń
  13. Kiedyś sama chciałam zrobić hotelarstwo, ale jednak wybrałam liceum. Od roku robię technika farmacji, aby mieć jakiś zawód. :)
    http://aleksandragroszkowska.blogspot.com/2016/10/justin-bieber-let-me-love-youpoppy.html?m=1

    OdpowiedzUsuń
  14. Myślę, że dokonałaś bardzo dobrego wyboru. Ja gdybym miała teraz wybierać zdecydowanie wybrałabym technikum, pomimo tego, że liceum w którym się uczę jest cudowne to jednak technikum jest lepszym rozwiązaniem ;)

    Zapraszam do siebie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też tak uważam, jednak przede mną jeszcze dużo czasu także wszystko może się zmienić:)

      Usuń
  15. Jestem w drugiej klasie technikum na kierunku fototechnik. I serdecznie polecam każdemu technikum. Pierwsza klasa była okropna, więc nie zraź się, ale w drugiej klasie odpadnie Ci naprawdę wiele przedmiotów i będzie przyjemniej :))
    Mój blog, zapraszam :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zastanawiałam się nad tym kierunkiem jednak dojazd nie był za bardzo widziany, hah

      Usuń
  16. Ciekawy kierunek, powodzenia!

    Zapraszam do mnie na nowy post! Zaobserwuj, jeśli Ci się spodoba! :)
    >> ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM <<



    OdpowiedzUsuń
  17. Jestem w pierwszej klasie technikum na kierunku fototechnik :) Jest to nowy kierunek w szkole i są pewne niedociągnięcia ale jestem dobrej myśli :) To dopiero 1 klasa ;) pozdrawiam :D
    http://floverxv.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. fajny kierunek, jak wyżej wspominałam rozważałam ten kierunek ;)

      Usuń
  18. fajny kierunek :)
    Ja chciałabym być w przyszłości Pilotem samolotów.
    Pozdrawiam, Julia
    http://juleczkazon.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow, pilotem, to ciężka praca przed Tobą, powodzenia!

      Usuń
  19. Ja aktualnie chodzę do 2 kl. liceum o profilu służba graniczna. Miałam ogromny problem z tym jaką szkołę wybrać, jedyne co wiedziała, to to, że na pewno będzie to liceum. Początkowo wybrałam inne o profilu językowym, ale na początku roku się przeniosłam i bardzo tego żałuję. Zdecydowanie w wieku 16 lat nie powinniśmy podejmować takich decyzji. Wszystkie nasze upodobania co do przyszłego zawodu mogą się zmienić. Widzę to na przykład po swoim przykładzie, bo zawsze myślałam, że pójdę na studia geograficzne, a teraz zupełnie nie mam pojęcia co chcę robić...
    agnieszkaa-es.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Profil językowy wydaję się być ciekawy, jednak ja z moim angielskim lub niemieckim haha, ale służba graniczna raczej nie jest aż tak zła

      Usuń
  20. Ja aktualnie jestem w 3 gimnazjum i niestety w moich okolicach nie ma tego kierunku którego sobie wymarzyłam ;/ no, ale nie można mieć w życiu wszystkiego

    Mój blog KLIK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Współczuję, ja nie wiem co bym zrobiła na Twoim miejscu :/

      Usuń
  21. mam kilku znajomych na tym kierunku, wydaje się być ostatnio dosyć popularny :) Ja jestem w klasie maturalnej w liceum na biol-chemie i gdybym mogła zdecydowanie wybrałabym coś innego, jednak wciąż myślę, że byłoby to liceum. Ja wybrałam liceum właśnie z tego względu, że wiedziałam, że nie będzie chciało mi się iść na studia a liceum mnie do tego zmusi skoro nic po nim nie mam, więc u mnie się sprawdza, jednak wolałabym inny profil :)
    http://mvgdalena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie w ostatnich latach stał się popularny zwłaszcza dla chłopaków :)

      Usuń
  22. Jestem w 3 gimnazjum. Raczej będę kierować się do liceum. Chciałabym dostać się na biol-chem :)
    Powodzenia! Pozdrawiam!
    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  23. Gratuluję wyboru technikum! To najlepsza szkoła dająca możliwość i zawodu i matury, bo tak naprawdę nikt nie wie jak będzie wyglądała przyszłość młodego człowieka za trzy lata :) też rozważałam ten kierunek ale wybrałam technik ochrony środowiska :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    w wolnej chwili zapraszam do siebie ♡
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Twój kierunek wydaje się być ciekawy :)

      Usuń
  24. technikum wydaje sie tak duzo lepsze od liceum ah :D

    http://karolinaslomka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jest, nie siedzisz cały czas w szkole tylko masz praktyki i moim zdaniem to jest znacznie lepsze :D

      Usuń
  25. Miałam iść na technika ekonomii, ale ciesze się, ze tego nie zrobiłam, bo w liceum na profilu mat-geo jest mi na razie bardzo dobrze. Kończę o ludzkiej godzinie, mam czas na rozwój, mam cudownych nauczycieli. Na razie nie wiem, co chcę robić dokładnie w życiu, ale jestem pewna tego, że to, co wybrałam, jest odpowiednie. Co do technikum - zawód zawodem, ale jeśli ktoś jakoś przebrnie przez praktyki i egzaminy, ale nie będzie dobry w swojej rodzinie to też mu się nie uda. Raczej technikum nie powinno być traktowane coś w stylu "jak będę mieć ten tytuł technika, to będę mieć zawód" - to nie jest takie proste, nawet jeśli ma się już praktyki w kieszeni, bo żadna szkoła nie daje gwarancji zatrudnienia.
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy komentarz, który jest dla mnie motywacją.
Jeśli zaobserwujesz napisz, a postaram się zrewanżować.
Każdy zostawiony adres bloga staram się odwiedzać.
Weryfikacja obrazkowa wyłączona.

SHE IN

SheIn -Your Online Fashion Vintage Dress

ROMWE

Romwe Maxi dress

Flickr Images

Obserwatorzy